slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Novoveská Huta

Zo severu na juh východným okrajom Slovenského raja

Novoveská Huta - Čertová hlava (sedlo) - Hajdúkova lúka - 1. Alternativa: Mlynky; 2. Alternativa: 2. Alternative: Chotárna dolka - Biele Vody (Zejmarská roklina) - Biele Vody (rázc.)

Obtiažnosť : expert
Dĺžka trasy : 15,5 - 17 km
Vhodná pre : horský bicykel
Farba cyklotrasy : modrá
Druhy ciest : lesné miestne a štátne

Charakteristika trasy a krajiny : svojím profilom a požiadavkami na kvalitu výstroja a techniku jazdy náročná cyklotrasa, ktorá je vedená lesnou krajinou východným okrajom Národného parku Slovenský raj a ochranným pásmom národného parku medzi masívmi Haniskovej a Hýľa. Spája severnú časť s južnou častou. Prechádza dolinou potoka Holubnica, po náročnom stúpaní sedlom Čertova hlava do Havranej doliny. Na križovatke lesných ciest Hajdúkova lúka možnosť výberu ďalšieho smeru cyklotúry z dvoch alternatív - Biele Vody resp. Mlynky. Zelená značka sa napája na modrú, neskôr na Hnileckú cyklomagistrálu značenú červenou značkou.
Atrakcie cyklotrasy : NOVOVESKÁ HUTA: kamenný cestný most - technická pamiatka; SLOVENSKÝ RAJ: ochranné pásmo národného parku a národný park; MLYNKY: stará banícka obec (banícka zvonička, banská ťažná veža a iné); Zejmarská roklina (len pre pešiu turistiku); DEDlNKY: vodná nádrž - možnosť vodných športov.
Popis trasy : z Novoveskej Huty pri hostinci Poľovník západojužným smerom po miestnej komunikácii miernym stúpaním na Rybníky po zelenej cykloznačke - za posledným domom (drevenica) cez most a rampu vstup do lesa - stále miernym stúpaním asfaltovou lesnou cestou - na rázcestí lesných ciest mierne doprava cez most stále tiahlym miernym stúpaním po asfaltovej lesnej ceste - na križovatke lesných asfaltových ciest prudko doľava, miernejšie stúpanie - na križovatke lesných ciest na Vojtechovej osade s malým rybníkom (vpravo), rovno do lesa po spevnenej lesnej ceste - po 100 m doprava prudké stúpanie v polovici s horskou studničkou - na križovatke lesných ciest (Levočská zákruta) rovno, strmým stúpaním do sedla Čertova hlava (výhrady) - zo sedla juhozápadným smerom prudký zjazd (!) až na križovatku lesných ciest Hajdúkova lúka (koniec zelenej cykloznačky) - z križovatky 2 alternatívy: 1. odbočiť doľava po modrej cykloznačke Havraňou dolinou do obce Mlynky (napojenie na Hnileckú cyklomagistrálu, červená značka) - 2. odbočiť doprava po modrej cykloznačke, naj¬prv miernym, neskôr strmším stúpaním ku Chotárnej dolke - z križovatky lesných ciest doľava miernym stúpaním na Okrúhlu jamu (výhľady) z Okrúhlej jamy mierne doprava juhozápadným smerom prudkým zjazdom (!) do Bielych Vôd okolo ústia Zejmarskej rokliny - na križovatke rovno, cez obec po štátnej ceste na križovatku štátnych ciest Biele Vody (rázcestie) - napojenie na Hnileckú cyklomagistrálu, červená značka. Po napojení na Hnileckú cyklomagistrálu ďalšie možnosti cyklotúr.