slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Podlesok

Kláštorskou roklinou do Kláštoriska

Podlesok – Hrdlo Hornádu – Prielom Hornádu – Kláštorská roklina – Kláštorisko – Podlesok

Poloha : Slovenský raj (sever) – západná časť
Východiskový a cieľový bod : Podlesok, zastávka SAD, parkovisko
Časový rozvrh : Podlesok – Hrdlo Hornádu 1/4 hod. – Kláštorská roklina-ústie 1 hod. – Kláštorisko 1 hod. – Pod Kláštoriskom 1/4 hod. – Hrdlo Hornádu 3/4 hod. – Podlesok 1/4 hod
Spolu : 3 1/2 hod
Prevýšenie : 250 m

Náročnosť : stredne náročná okružná túra s exponovanými úsekmi v Prielome Hornádu a Kláštorskej rokline. Tieto úseky zabezpečujú rebríky, stúpadlá, reťaze a mostíky a vyžadujú si zvýšenú opatrnosť. Prechod tiesňavou je jednosmerný, môže sa ísť len proti toku potoka! Zvyšok trasy vedie pohodlnými lesnými cestami a chodníkmi. Orientácia je vďaka dobrému značkovaniu jednoduchá.
Popis trasy : príťažlivá túra do často navštevovanej krajiny v severnej časti Slovenského raja. Od Hrdla Hornádu po Kláštorisko prechádza NPR Prielom Hornádu. V prvej časti zahŕňa prechod západnou, exponovanou časťou Prielomu Hornádu, pričom vedie tesne ponad tok rieky. Neskôr treba absolvovať výstup cez viacero vodopádov Kláštorskej rokliny do Kláštoriska. Trasa vedie od autokempingu v Podlesku (550 m) po modrej značke (2819) východným smerom. Najprv sa vyberieme po úzkej asfaltovej ceste. Neskôr z nej odbočíme doľava na chodník vedúci popri Veľkej Bielej vode, pozdĺž ktorej pôjdeme až po jej sútok s Hornádom. Skalné zúženie nazývané Hrdlo Hornádu je začiatkom prechodu Prielomom Hornádu. Od rázcestia Hrdlo Hornádu (528 m) odbočíme doprava na modro značkovaný chodník, ktorý vedie popri rieke. Za zrubovou chatkou sa začínajú exponované úseky zaistené technickými pomôckami. Postupne prejdeme cez stúpadlá Pod Zelenou horou a cez stúpadlá Pri Mníchovej jaskyni. Po reťazovom moste sa dostaneme na pravý breh Hornádu a pokračujeme k stúpadlám Nad Večným dažďom a k stúpadlám Nad Lanovou lávkou. Na rázcestí Kláštorská roklina- ústie (520 m) opustíme Prielom Hornádu a odbočíme doprava na zelenú značku (5726). Náročný výstup tiesňavou Kláštorská roklina u zabezpečuMachovom vodopáde sa dostaneme do širšej časti rokliny. V jej závere (vľavo od Kartuziánskeho vodopádu) nás čaká výstup do Kláštoriska (770 m). Táto rekreačná oblasť na lúčnej planine je najvýchodnejšou súčasťou planiny Glac. Ponúka možnosť občerstvenia a prehliadky kartuziánskeho kláštora. Z tohto obľúbeného oddychového miesta pokračujeme severozápadne zelenou značkou. Prejdeme sypanou cestou cez lúku a pokračujeme zvlneným lesným terénom k rázcestiu Pod Kláštoriskom (740 m). Odbočíme doprava na chodník a pokračujeme po zelenej značke. Absolvujeme zostup cez les s obmedzenými výhľadmi do Hornádskej kotliny. V závere trasy prejdeme popri rekreačných objektoch do Hrdla Hornádu. Návrat do osady Podlesok (550 m) vedie rovnako ako na začiatku trasy po modrej značke (2819).

1.Kláštorská roklina atraktívna tiesňava vytvorená potokom prameniacim pod Kláštoriskom a ústiacim do Hornádu. Je súčasťou NPR Prielom Hornádu. Je pomerne krátka, strmá a bohatá na vodopády, z ktorých najväčší je Dúhový vodopád. Pre turistov ju sprístupnili v roku 1960 vybudovaním konštrukčne ojedinelej lanovej lávky pri ústí Kláštorskej rokliny do Hornádu v rámci prvej etapy sprístupňovania jeho prielomu. Je to najkratšia trasa z Prielomu Hornádu na Kláštorisko. Jednosmerný turistický chodník vedie proti toku potoka.