slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Spišské Tomášovce

Zo Slovenského raja na Spišský hrad

Spišské Tomášovce - Smižany - Iliašovce - kaplnka Sans-Souci - Harichovce - Kačelák - Danišovce-Hájenka - Domaňovce - Klčov - Bugtovce - Baldovce - Spišské Podhradie

Obtiažnosť : šport
Dĺžka trasy : 40 km
Vhodná pre : cestný/horský bicykel
Farba cyklotrasy : modrá
Druhy ciest : štátne, miestne, lesné a poľné

Charakteristika trasy a krajiny : členitá, krajinársky príťažlivá trasa s výhtadmi v regióne stredného Spiša. Zo severného okraj a Slovenského raja prechádza Hornádskou kotlinou k hradbe pohoria Branisko.
Atrakcie cyklotrasy : SPIŠSKÉ TOMÁŠOVCE: kostol sv. Michala archanjela (1. pol. 14. stor.); vstup do Národného parku Slovenský raj; SMIŽANY: ranogotický kostol z 2. pol. 13. stor., Národopisné múzeum; ILIAŠOVCE: budova liehovaru z r. 1920; SANS-SOUCI: zrúcaniny kaplnky zo 17. stor.; HARICHOVCE: pôvodne gotický, barokovo prestavaný kostol z 15. stor.; DANIŠOVCE: 2 km od Hájenky neznačenou cestou - ranogotický kostol z r. 1270; BALDOVCE: minerálny prameň; SPIŠSKÉ PODHRADIE: prírodné a kultúrne pamiatky zapísané do zoznamu UNESCO (Spišská Kapitula, Spišské Podhradie, Spišský hrad, Sivá Brada, Pažica, Dreveník, Sobotisko).
Popis trasy : zo Spišských Tomášoviec východným smerom poľnou cestou do Smižian - štátnou cestou severne do obce Iliašovce – na križovatke doprava juhovýchodne, stúpaním poľnou a lesnou cestou k zrúcanine kaplnky Sans-Souci - lesnými cestami s výhľadmi, členito hrebeňom Modrého vrchu - po zjazde popri záhradkách nad benzínovým čerpadlom doľava na štátnu cestu - cez obec Harichovce, za obcou pred železničným priecestím odbočiť doprava na potnú cestu do Capkovej dolky - tiahlym stúpaním okrajom lesa na križovatku les¬ných ciest a cyklotrás Pod Kačelákom (doľava žltá značka do Levoče) - odbočiť doprava klesaním lesnou cestou, neskôr s asfaltovým povrchom ku Hájenke - pri horárni na rázcestí doľava - opäť lesnou cestou, lúkou hore na križovatku lesných ciest - východne pomerne strmo klesať z lesa do otvoreného terénu nad obcou Domaňovce - v obci na križovatke doľava na štátnu cestu - severne pohodlne k obci Klčov - na križovat¬ke doprava tiahlo stúpať nad obec Bugľovce (prvé výhľady na Spišský hrad) - na križovatke doľava strmo dole do obce - popri minerálnom pra¬meni do obce Baldovce - za obcou miernym stúpaním na križovatku pri Spišskej Kapitule - doprava dole na námestie v Spišskom Podhradí.