slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Podlesok

Prielomom Hornádu – západ

Podlesok – Prielom Hornádu – Letanovský mlyn – Ihrík – Zelená hora – Podlesok

Poloha : Slovenský raj (sever) – západná časť
Východiskový a cieľový bod : Podlesok, zastávka SAD, parkovisko
Časový rozvrh : Podlesok – Hrdlo Hornádu 1/4 hod. – Kláštorská roklina-ústie 1 hod. – Letanovský mlyn 1 hod. – Hrdlo Hornádu 1 1/4 hod. – Podlesok 1/4 hod
Spolu : 3 3/4 hod
Prevýšenie : 134 m

Náročnosť : stredne náročná okružná trasa. Prvá časť vedie exponovaným kaňonovitým úsekom Prielomu Hornádu, ktorý zabezpečujú mostíky, lávky, reťaze, stúpadlá a rebríky. Prechod si vyžaduje zvýšenú opatrnosť. Druhá časť vedie pohodlným terénom po lesných chodníkoch. Namáhavejší je len krátky strmý výstup na hrebeň Ihríka. Orientácia je vďaka dobrému značkovaniu jednoduchá.
Popis trasy : túra je príťažlivou kombináciou náročného prechodu kaňonovitou časťou Prielomu Hornádu a pohodlného pochodu po vyhliadkovom hrebeni Ihríka. Väčšia časť výletu prechádza NPR Prielom Hornádu. Trasa vedie od autokempingu v Podlesku (550 m) po modrej značke (2819) východným smerom. Najskôr sa vyberieme po úzkej asfaltovej ceste, neskôr odbočíme doľava na chodník vedúci popri Veľkej Bielej vode, pozdĺž ktorej pôjdeme až po jej sútok s Hornádom. Skalné zúženie nazývané Hrdlo Hornádu je začiatkom atraktívneho prechodu kaňonom Prielomu Hornádu, ktorý zabezpečujú technické pomôcky. Od rázcestia Hrdlo Hornádu u (528 m) pokračujeme doprava po modro značke popri Hornáde – Chodníkom Horskej služby Prielomom Hornádu v. Exponované úseky sa začínajú za zrubovou chatou. Postupne prekonáme stúpadlá Pod Zelenou horou a stúpadlá Pri Mníchovej jaskyni. Po reťazovom moste sa dostaneme na pravý breh Hornádu a k stúpadlám Nad Večným dažďom. Pokračujeme cez stúpadlá Nad Lanovou lávkou k rázcestiu Kláštorská roklina-ústie (520 m). Odbočíme doľava a po modrej značke prejdeme cez Lanovú lávku na ľavý breh. Po chodníku sa dostaneme k stúpadlám Pri záreze a neskôr k stúpadlám Nad Zelenou dolinou. Po reťazovej lávke prejdeme na pravý breh Hornádu, po ktorom pôjdeme strmšie hore, až prídeme k lávke Nad stržou. Z tohto miesta sa ponúka pekný výhľad na protiľahlý vápencový svah Ihríka. Pokračujeme smerom dole a o chvíľu prejdeme cez mostík Nad mlynom do rekreačnej oblasti Letanovský mlyn (513 m) v rozšírenej časti Prielomu Hornádu s možnosťou občerstvenia. Pomedzi chaty sa dostaneme k rázcestiu, ktoré leží neďaleko kamenného kartuziánskeho mosta. Pokračujeme doľava strmším žlto značkovaným lesným chodníkom (8737) na okraj vyhliadkového hrebeňa Ihrík (652 m). Pohodlne vystúpime po hrebeni ukrývajúcom skalné útvary Lievik a Tunel. Neskôr absolvujeme krátky výstup na Zelenú horu (654 m). Opustíme hrebeň a popri pozostatkoch Marcelovho hradu z 13. storočia zostúpime cez les popri lyžiarskom vleku späť do Hrdla Hornádu. Návrat do osady Podlesok (550 m) vedie po modrej značke (2819) ako na začiatku trasy.

1.Hrdlo Hornádu impozantná skalná brána, ktorou sa začína Prielom Hornádu. Tvoria ju bralné výbežky Vtáčieho hrbu a Zelenej hory tesne pred vyústením Veľkej Bielej vody do Hornádu. Z brala na pravej strane je veľmi pekný výhľad na otvorenú plochu Hornádskej kotliny a Prielom Hornádu. Začína sa tu významná turistická cesta vedúca najatraktívnejšími časťami Slovenského raja – chodník Horskej služby Prielomom Hornádu. 2.Chodník Horskej služby Prielomom Hornádu pôvodne táto časť Slovenského raja nebola schodná. V roku 1960 sa z iniciatívy členov Horskej služby začala výstavba lanovej lávky pri ústí Kláštorskej rokliny a etapovité sprístupňovanie Prielomu Hornádu, ktoré sa skončilo v roku 1974. Na chodníku zabudovali sedem kovových mostíkov, 374 m reťazí, 164 stúpačiek v exponovaných skalných stenách a 85 m drevených lávok, vďaka ktorým ho môžu turisti pomerne ľahko absolvovať. Najatraktívnejšie sú úseky, kde sa ide po železných stúpadlách zapustených do skaly priamo nad hladinou Hornádu.